Translate

2015-03-26

Trolljägarna


Kollar just nu på det senaste avsnittet av Trolljägarna.
Det är ett program om personer (vem som helst)
som skriver elaka/hatiska/groteska kommentarer till andra på nätet.

Det kan vara riktigt hemska och horribla saker andra skriver..
Det är därför dem gjorde Trolljägarna, för att näthatarna är dem s.k "Trollen"
och Robert Aschberg har som uppgift att prata med näthatarna och konfrontera dem.
Det är nästan alltid som näthataren svarar som ursäkt: "Jag vet inte vem det är"
"Någon har hackat mig" "Nej det där är inte jag, jag har inte gjort något"
"Det var hon som började trakassera mig" "Min mobil blev stulen, jag har inte
skrivit det där" ...ja en massa ursäkter.

Jag kan bli ganska berörd av en del fall som varit i programmet.
På grund av att jag själv blivit mobbad och trakasserad förut.
En del näthatare vet verkligen inga gränser.

Jag har följt alla avsnitt hittils
och hoppas det kommer fler avsnitt.

Man kan kolla på Trolljägarna på Tv3's egna sida
Kolla på Trolljägarna

4 kommentarer:

  1. Bara kompletta riksmongon kollar på det här dyngprogrammet som dessutom blev en fet flopp.

    SvaraRadera
  2. Bara kompletta riksmongon kollar på det här dyngprogrammet som dessutom blev en fet flopp.

    SvaraRadera